Prevozno sredstvo po terenu

Moderator: Hobo

Korisnikov avatar
BlackPanther
Postovi: 1725
Pridružio se: Čet Jan 24, 2013 2:20 pm
Lokacija: Novi Sad (Leskovac)

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod BlackPanther » Pon Avg 19, 2013 1:09 pm

Pre nekoliko godina sam se zaludjivao "dzipovima", pa sam procitao gomilu foruma na tu temu. Nema vise ni pojma gde sam sta citao, ali znam da su bili ljudi sa velikim iskustvom i jakim argumentima.
Eve necega sto sam zapamtio:
- Za micubisi (valjda :-D) su rekli da je previse tezak i da kada odskoci sa neke nezgodne rupe, postoji velika sansa da mu pri "doskoku" pukne osovina.
- land rover su nahvalili, narocito starije modele sa aluminijumskom sasijom
- za "best buy" su izdvojili ladu nivu, ali su imali zamerki oko pouzdanosti. Sto rece moj profesor jednom:"Lada niva ima 50% sansi da izadje gde god pozelite, koliko god strmo bilo. A zasto 50%? Pa tolike su joj sanse da upali :-D".
- ako je neko voljan da potrosi dosta para, tu su stavili kao najbolje toyotu (land cruiser i hilux). Bio je jedan koji je godinama razvlacio neke kablove po sibiru i ruskim prasumama. On je pricao i za ono pucanje osovine pri doskoku. Kaze da su mu hiluxi bili nezamnljivi.
A bio je i jedan koji je bio vozac kfor-a po Kosovu. Kaze da se u land cruiser-u bez problema popeo uz presusen potok. Kao i da je jednom "gazio" neku reku i da je voda bila do bocnog retrovizora, a presli su bez problema.
- A ako se zanemare pare i zanemari se udobnost, vec se samo trazi efikasno terensko vozilo, onda su kao najbolji istakli ruski UAZ. Jer, kako rekose, jedini zahtev za to vozilo je bio da mora da prodje svuda kuda moze i tenk :-D.

Eto :-). Ja imam iskustva samo sa n(j)ivom, a ovo ostalo prenosim po secanju, pa vam mozda znaci nesto :-).


edit:
Dodao bih jos da ja bas i ne bih odabrao cruiser, posto mi je nekako previse ogroman za provlacenje kroz "nezgodan" teren....
"Be the best you can be and do the best you can do. You want results? Then put in the work...PERIOD!"

Korisnikov avatar
Hobo
Site Admin
Postovi: 3503
Pridružio se: Ned Okt 24, 2010 8:16 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod Hobo » Pon Avg 19, 2013 1:18 pm

Ako bi se birao najbolji terenac na svetu, po svim prakticnim parametrima pobedila bi stara verzija Toyota Land Cruser (ona sa dugom "njuskom"). Iza nje bi bio Land Rover pa svi ostali...
Pricao mi je poznanik koji je dugo ziveo u JAR i kao strastveni lovac cesto posecivao Botswanu pa je tako upoznat sa momentom kada je vlada Bocvane odlucila da obnovi vozni park svojih PH, lovocuvarskih i spasilackih sluzb. Raspisu tender i Mitsubishi dobije posao za 600 vozila sa svojim modelom Pajero i benzinskim motorom. Nakon svega par meseci, 150 komada nije bilo u voznom stanju! Razocarani performansama, okrecu se proverenom Land Roveru i narucuju novi Defender sa Wolf dizel motororm. Par meseci kasnije - ista prica. Epilog: platili su British Laylandu temeljno remontovanje starih Land Rover modela popularno nazvanih "Mungos" (sa uvucenim poklopcom motora i unutar postavljenim farovima). A kupljene moderne terence od tada zovu "Four time four - for tar road" (u slobodnom prevodu 4x4 za asfaltni put).
Zato mislim da upotrebna vrednost bilo kog dela opreme, pa i terenskog vozila pre svega zavisi od nacina upotrebe.
Mozda ce @slowhand vise znati o ovome i opremi koju ti ljudi koriste:
Prijatelj mi je proveo skoro dve decenije u Australiji pa se izmedju ostalog oprobao kao profi lovac za kengure negde u centralnom delu kontinenta. Nabavio je neki od onih ogromnih americkih terenaca, kamp-prikolicu i svu pripadajucu opremu. Ali, to je samo "bazni logor". U lov, nekih 50-ak km uokolo, odlazio je jeftinim, starim Datsun Patrol (nije Nissan vec Datsun) sa vitlom napred i nazad, rezervoarom za vodu, par akumulatora, altenatorom i anlaserom, sa nekoliko rezervnih tockova... Zasto? Jer Datsun radi usred pustinje (za razliku od Cadilac terenca).
BTW
Land Rover ima aluminijumsku karoseriju a sasija je celicna.
UAZ sa benzinskim motorom od 1,6 litara je jedini terenac koji se na nekom testu sam iskobeljao iz blata dubokog 1,5 metara. Sa druge strane, ne bas omiljeni Isuzu Trooper zabelezio je nekoliko pobeda na "Reliju Faraona" u konkurenciji daleko zvucnijih imena. Ista stvar kao sa nozevima - nema najboljeg ;)

Korisnikov avatar
BlackPanther
Postovi: 1725
Pridružio se: Čet Jan 24, 2013 2:20 pm
Lokacija: Novi Sad (Leskovac)

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod BlackPanther » Pon Avg 19, 2013 1:25 pm

Ako bi se birao najbolji terenac na svetu, po svim prakticnim parametrima pobedila bi stara verzija Toyota Land Cruser (ona sa dugom "njuskom"). Iza nje bi bio Land Rover pa svi ostali...

Vrlo moguce da je ta toyota u pitanju u mojim "secanjima" iz prethodnog post-a :-).

Land Rover ima aluminijumsku karoseriju a sasija je celicna.

Moj lapsuz :oops:

Ista stvar kao sa nozevima - nema najboljeg ;)

Ovaj deo mi se najvise svidja i apsolutno se slazem :-) :handgestures-thumbupleft:
"Be the best you can be and do the best you can do. You want results? Then put in the work...PERIOD!"

Korisnikov avatar
SlobaBG
OOUR Održavanje
Postovi: 1366
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 9:15 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod SlobaBG » Pon Avg 19, 2013 1:42 pm

Da se Niva recimo pravi u nekoj fabrici u Nemačkoj ili barem Češkoj - bio bi to sasvim pristojan terenac.
Konceptualno Niva uopšte nije loše rešena ali je kvalitet materijala od kojih se pravi katastrofalan.
Teško je i u salonu/placu prodavca novih Niva naći primerak bez početnih tragova korozije. Problemi s kvačilom, slabim kočionim cilindrom, reduktorom-blokadom i dr. su sistemski i vuku se već 30 godina. Sad su to, navodno, sve ispravili, pa čak ugradili i ABS u nju... ali kvalitet materijala je i dalje kriminalno lošeg kvaliteta.

Reći će neko: pa šta ti očekuješ za 10.000 EUR?

Pa, da su poboljšali kvalitet materijala od kojih se pravi uz ispravke uočenih mana - možda bi koštala 2-3.000 EUR više i bio bi to dosta dobar terenac, i dalje sa vrlo pristupačnom cenom (za jedan terenac). Ovako - to je vozilo koji konstatno zahteva vrlo predano održavanje da bi bio koliko-toliko pouzdan u eksploataciji. Plus "novo je ipak novo" nekako ne važi kad je Niva u pitanju - jer vrlo brzo će izgledati kao stara (korozija i dr.) a i pitanje je da li je pouzdanija nova ili neka recimo 3-4 godine stara na kojoj je vlasnik već izmenjao što-šta.

Hobo napisao:UAZ sa benzinskim motorom od 1,6 litara je jedini terenac koji se na nekom testu sam iskobeljao iz blata dubokog 1,5 metara.


To je, za razliku od Nive pravi terenac. Slabo ih ima u poslednje vreme uvezenih jer ne ispunjavaju EURO norme za izduvne gasove :) Mada, cuo sam da su i oni poceli da ugradjuju korejske menjace u svoje terence.
Most powerful is he who has himself in his own power / Seneca

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2399
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Pon Avg 19, 2013 3:17 pm

Vladimir Putin je dao odgovor za sve nas. Naručio je da mu dorade Nivu znajući kako je 'kvalitetna'. Ugradili su neki Opel-ov motor koji je stao unutra i detaljno proverili i izmenjali delove koji se prave od ruskog smrznutog pekmeza (tako su trajni).
Isto važi i za UAZ i sve lovačke priče oko njega. Jedini ko im se raduje je prodavac delova. SaX može da pita kolege u firmi oko UAZ-a, troškova, potrošnje goriva i pouzdanosti.
Inače, pre par godina pita me jedan poznanik šta mislim o kupovini nove Lade. Nisam mu odgovorio nego pokazao njihovu garanciju - 1 godina ili 35'000 km. Ni proizvođač ne veruje u ono što je sastavio.
Što se tiče upotrebe novijih vozila u ekstremnim uslovima tu je situacija malo složenija. Kada biste bilo kojoj ozbiljnoj proizvođačkoj kući rekli da vam treba terenac za pustinju, oni bi vam uradili i prodali vozilo s dodacima - podignut usis za vazduh, veći prečistači, drugačije hlađenje motora... i ne bi bilo problema niti priče da su samo za asfalt. Ko hoće da uštedi, taj kupi serijski model, plati ga relativno malo, a posle kuka kako ne valja. E pa ne može bos po trnju, a da ništa ne boli.
Nije auto industrija nazadovala za ovih 120-130 godina, nego napredovala. Pogledajte samo koliko su brža i efikasnija vozila na tzv. Dakar reliju u odnosu na period pre samo 10 godina!
Живи и пусти друге да живе!

Korisnikov avatar
SlobaBG
OOUR Održavanje
Postovi: 1366
Pridružio se: Sre Sep 07, 2011 9:15 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod SlobaBG » Pon Avg 19, 2013 5:19 pm

Jel troši UAZ manje od tenka iste težine? Troši. Dakle, ekonomičan je.

A sad što bi ti želeo da se ređe kvari, da ne mora svakih 1000 km da mu se dotežu svi mogući šrafovi, da ima prozore koji se mogu ljudski otvoriti, da mu ne ulazi kiša unutra, da ima mekana sedišta, da mu grejanje radi i da kroz njega ne duva promaja... e, pa, da nismo malo potpali pod loš uticaj "zapada" i malo se razmazili, a? :)
Most powerful is he who has himself in his own power / Seneca

Korisnikov avatar
vlay
moderator
Postovi: 2671
Pridružio se: Pet Okt 22, 2010 8:58 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod vlay » Pon Avg 19, 2013 7:37 pm

Sve,sve, al' da na bilo kom ruskom vozilu ne radi grejanje- e, to jos nisam video!
Ja na mojoj Nivi, svojevremeno, nisam mogao da iskljucim grejanje ni kad sam hteo!
:-):-):-)
...a ja mislio da je zivot reka!

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2399
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Pon Avg 19, 2013 8:29 pm

I po tom pitanju su mozgovi. Na vozilu s dizel motorom imaju grejač unutrašnjosti koji radi sagorevajući benzin. Tako logistika treba da doturi npr. 1000 litara dizela za motor i još 5-10 litara benzina za grejač.
Najveći problem je upotreba alkohola u instalacijama (protiv smrzavanja). Iako korisnici znaju šta se dešava bez njega, pokradu ga i popiju. Vrlo odgovoran narod. I onda od takvih kupiti vozilo.
Samo ono što im leti u svemir donekle valja. A to već nije terensko vozilo. A da se mi držimo pešačenja? Zdravo, ekološki i sporo pa se bolje sagleda okolina.
Живи и пусти друге да живе!

Korisnikov avatar
Bato1
Postovi: 84
Pridružio se: Pon Jul 29, 2013 12:35 am

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod Bato1 » Pon Avg 19, 2013 10:43 pm

Ја имам самураи 87 годиште и возим га скоро 20 година. То дефинитивно није ауто за дуго путовање асфалтом мада сам возио пар пута за београд (500км) али мислим да за теренске услове тешко да можете наћи бољи. Ишао сам у планину по скоро козјим стазама :banana-wrench: а ако неком смета корозија нека купи сув, то је моје мишљење. Мислим да је то идеалан џип за учење теренске вожње. Иначе, самураја је правила шпанска фабрика Сантана а сузуки је само стављао мотор...
Није нешто кородирао послије купања
:teasing-tease:
У здравом тијелу нема духова.

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2399
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Pon Avg 19, 2013 11:08 pm

Odlično! Evo nekog s iskustvom. Koji motor, potrošnja, troškovi održavanja, dostupnost delova?
Posle 20 godina postaje član familije.
Zbog uskih puteva i malo parking prostora malo šta mu parira u Crnoj Gori. Mozda Daihatsu Terios, ali je jača cena.
Живи и пусти друге да живе!


Povratak na “Ostala oprema”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta