Prevozno sredstvo po terenu

Moderator: Hobo

Korisnikov avatar
gray_wolf
Postovi: 799
Pridružio se: Sre Feb 01, 2012 6:23 pm
Lokacija: salaš

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod gray_wolf » Sub Maj 05, 2018 6:48 pm

DeMM napisao:Bi drage volje kad bih mogao da ga stavim u gepek ili na krovni nosac :D

Купиш одговарајућу приколицу,но кад тебе мрзи педалирати,коњ дефинитивно није за тебе,можда неки електрични :teasing-tease:

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Sub Maj 05, 2018 7:34 pm

Kao sto rekoh, zanima me nesto sto mogu sa sobom da ponesem bez dodatnih prikolica, a to motor nije. Za motorom svakako patim zadnjih nekoliko godina koliko ga nemam, ali to trenutno nije opcija zbog klinca kog zelim da drzim dalje od dvotockasa. To bih preporucio svakom razumnom roditelju. U principu znam sta mi treba, jer sam imao prilike da probam e. bicikl sa motorom od 1kw, i to je sasvim dovoljno za bilo koju outdoor upotrebu. Problem je skupo i tesko napajanje, i zato sam pitao da li je neko probao nesto slabije, u nadi da ce neko izneti konkretna i licna iskustva. Pedaliranje me ne zanima. Ne zbog nedostatka kondicije, vec zbog toga sto nemam potebe za tim vidom rekreacije, niti vidim bilo kakvo zadoviljstvo u tome. To sto ja ne vidim, ne znaci da ga nema, i pozdravljam i podrzavam one koji to vole i praktikuju. Ipak, mene zanima prevozno sredstvo bez, ili sa mojim minimalnim angazovanjem. Sustina je da za krace vreme predjem sto vise, i da pri tom uzivam u predjenom putu i usredsredim se na okolinu, a ne da se kupam u znoju, guram uzbrdo i cekam nizbrdicu da se ohladim. Ok mi je i pesacenje, dosta vremena provodim u prirodi, a ovo bi mi bio nacin da pesacenje ubrzam.

Korisnikov avatar
Nietzsche
Postovi: 507
Pridružio se: Čet Dec 03, 2015 7:17 pm
Lokacija: Vienna

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod Nietzsche » Ned Maj 06, 2018 9:25 am

Veseli ti je dao odgovor. Ni ja ne vidim smisao i potrebu za nabavkom bicikla ukoliko neces/ne volis da okreces pedale, bilo da se radi o "obicnom" ili elektricnom.
S druge strane elektricni bicikli su dosta skuplji i tezi od obicnih, a odrzavanje i rezervne dijelove isto tako moras uzeti u obzir (dostupnost, cijena). Mislim da ti se to ne bi isplatilo.
Jedino sto mi pada na pamet (a da nije konj :mrgreen:) je elektricni "skuter" bez pedala. Dosta je manji od bicikla, a samim tim i pogodniji za transport. O cijeni da ne pricam... sigurno 2-3 puta jeftiniji od elektricnog bicikla:

Slika

Slika

DakiNS
Postovi: 349
Pridružio se: Čet Mar 05, 2015 10:18 am

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DakiNS » Ned Maj 06, 2018 11:29 am

Nemam iskustva sa električnim biciklovima , ali Novi Sad i Subotica su verovatno vodeći gradovi po broju elbica. Pretpostavljam da je razlog - ravnica. A verovatno i odlučujući faktor jer i pri manjim nagibima ovo čudo ima preveliko naprezanje , a verujem i potrošnju. Voze se elbici na struju ali često vidim da i pedalaju usput , verovatno da bi smanjili početno naprezanje kod ubrzanja , a posle samo održavaju brzinu.

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Ned Maj 06, 2018 2:01 pm

@Nietzsche. Ni ti ni Veseli mi niste dali odgovor. Obojica ste samo izrazili misljenje iz ugla neobavestenih biciklista koji pedale brane po svaku cenu, kakvih sam se vec nacitao po domacim biciklistickim forumima. Nije mi cilj bio potraga za smislom vec za korisnim informacijama. Nadao sam se da ovde slicne odgovore necu dobiti, ali sta je tu je.

Kao sto rekoh, imao sam prilike da probam bicikl sa motorom od 1kw. Nije ni skupo, ni skupo za odrzavanje, a na osnovu krace probe na brdovitom terenu, siguran sam da bez problema moze da savlada svaku uzbrdicu. Radi se o kineskim kitu za konverziju koji se ugradjuje na obican bicikl, i kosta oko 200 dolara bez baterije, sa rucicama, kontrolerom, torbom... Lik ciji sam bajs probao je povezao 3 UPS baterije, koje su kostale po oko 1000 dinara. Ima ga par godina, i do sad je menjao samo baterije a vozi ga svaki dan. Razlog zasto sam pitao za manju snagu je to sto sam ja planirao Li-Ion baterije, zbog manje tezine i mogucnosti nosenja rezervne baterije u rancu za potrebe duzih tura. E sad, za bateriju koja bi pokretala taj model od 1KW, treba mi 98 baterija koje kostaju po oko 3 evra, pa puta 2. Nije ni to strasno za nekog ko to vozilo koristi svaki dan, ali meni je to pre svega igracka. Svakako u medjuvremenu sam prikupio neke informacije i narucio kit za konverziju, za pocetak baterije za jedan battery pak, pa polako. Ako ima interesenata, kad sve spakujem napisacu vise. Od ovog kita ocekujem solidnih 40-45 KM/h brzine koja mi na terenu na kom cu ga voziti nije neophodna, autonomiju od 20-40km (u zavisnost od terena) i penjanje uz masnu banderu uz moje minimalno zalaganje.

@DakiNS. Da, NS i Subotica su idealni za voznju tih slabijih e. bicikala, jer su ravni. U SU se mogu naci na buvljaku po 200-300 evra. Medjutim, radi se o jako slabim motoricima od 250W, koji zahtevaju pomoc vozaca cak i na manjim uzbrdicama. Takodje, ima tu i pedaleca koju su pravljeni po evropskim standardima i ispunjavaju njihove zakonske norme, koji takodje imaju motore od 250W i razlicita su kategorija od elektricnih bicikala. Oni zahtevaju neprekidno zalaganje vozaca, i motor sluzi samo kao asistencija dok se okrecu pedale. Zapravo samo olaksavaju pedaliranje, a asistencija se iskljucuje kad se dostigne brzina od 25km. Ovo sam takodje imao prilike da provozam, doduse dosta odavno, i to je definitivno mala pomoc, osim na ravnom i blagim uzbrdicama. Eto nadao sam se da nesti izmedju moze da posluzi, ali misljenja su po tom pitanju razlicita, oa nisam hteo da rizikujem i narucio sam siguricu.

Edit: Druze Nietzsche. Da li bi se ti pentrao po sumi, ili znas nekog ko bi, sa tim skutercicima koje si predlozio? :D

Korisnikov avatar
Nietzsche
Postovi: 507
Pridružio se: Čet Dec 03, 2015 7:17 pm
Lokacija: Vienna

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod Nietzsche » Ned Maj 06, 2018 3:22 pm

Sigurno da ne bih. I biciklom rijetko kad silazim sa staze, ali je taj mali skuter i te kako zgodan i mobilan. Ne znam po kakvim terenima si planirao da vozis, ali na osnovu tvog pisanja jednostavno ne vidim logiku da kupujes biciklo, te sam ti predlozio jeftiniju i prakticniju alternativu (doduse ne za sume i kozije staze).
Nazalost, nemam iskustva sa elektricnim biciklima i ne mogu nikako da ti pomognem. Jednio sto znam jeste da je ovdje servis skuplji priblizno tri puta, a da vidjam ljude da ih voze - vidjam. Uglavnom su to stariji ljudi i oni u odijelima dok idu ili se vracaju s posla.
Pare su tvoje, sam si ih zaradio, sam ces da ih i potrosis. Samo ne bih volio da posle zazalis i da ne dobijes ono sto si zelio.
I da, nemam apsolutno nista protiv bicikla na elektricni pogon... svako vozi ono sto mu odgovara. Ako uspijes sam da ga skarabudzis i da to posle funkcionise onako kako si zamislio - bice mi drago. :obscene-drinkingcheers:

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Ned Maj 06, 2018 6:10 pm

Hvala na brizi kolega, vi ste izgleda dusa od coveka. Zli jezici bi, daleko bilo, rekli: dusebriznik :D Kako li sam samo smeo sebi da dozvolim da tako korisne odgovore vezane za ovo moje pitanje shvatim kao podjebavanje? Znam da su tamo ti bicikli skupi, pa ih voze samo ti koji moraju: stari, bolesni, iznemogli... I par multimilijardera: Donald Tramp, Ilon Mask, Zukeberg, Kurc... Sreca pa kod nas ovde jos uvek nije kao kod vas tamo, a i imamo te prijatelje Kineze, pa cela ta kineska industrija pravi te kitove za konverziju samo za trziste Srbije i jos par istocnih zemalja.

Korisnikov avatar
Hobo
Site Admin
Postovi: 3443
Pridružio se: Ned Okt 24, 2010 8:16 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod Hobo » Ned Maj 06, 2018 7:28 pm

Momci, samo lagano . "Ne drzim stranu" nijednoj od pomenutih opcija ali pazljivo sam procitao vase postove i sem jedne (pristojne) saljive opaske ne vidim potrebu za ironijom ili zajedljivim komentarima. Suukob misljenja je zdrav, stavise i pozeljan jer podstice razmenu argumenata ali nastavite u prijateljskom tonu jer ce provokativne poruke biti obrisane.

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2347
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Ned Maj 06, 2018 7:53 pm

DeMM, teško ćeš naći i približan odgovor na našem govornom području. Analiziraš specifičnu spravu za specifičnu namenu tako da nemaš s kim da podeliš iskustva. Kao i Nietzsche, ni ja nisam protiv e-bikinga. Nisam ni protivnik SPD pedala pa ih ne koristim.
Ostaje ti da probaš neko gotovo rešenje s rezervnom baterijom zbog autonomije ili da osmisliš taj koncept prepravke običnog bicikla u električni. Pretpostavljam da se tu menja zadnja glava na čije mesto dolazi motor. Baterije mogu na nosač iznad točka ili na ram. Onda ćeš postati izvor informacija i iskustva pa ćeš podeliti s nama. Možda tako dobijemo još jednog šumskog saputnika.
Живи и пусти друге да живе!

Korisnikov avatar
mbole
Postovi: 1207
Pridružio se: Sre Dec 03, 2014 12:07 am
Lokacija: Bataja

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod mbole » Pon Maj 07, 2018 12:13 am

DeMM napisao:... Eventualno skoknuti do prodavnice, lokalne birtije, negde gde cu popiti par casica/flasica a da ne moram da se plasim pandura u povratku :D ...

I dalje moras da ih se plasis.
Bicikl (u bilo kom obliiku, obican, elektricni...) je vozilo, a onaj ko upravlja njime je vozac. Pri tom elektricni bicikl je i motorno vozilo.
Vozac bilo kog vozila ne sme biti pod uticajem alkohola.
Po tekucem zakonu o saobracaju, vozacka dozvola se oduzima za sve kategorije, ne samo za onu kojom si upravljao kada si napravio prekrsaj, mada tu izgleda ima razlicitih tumacenja od suda do suda, pa od jednih dobijes presudu da ti se izrice zabrana upravljanja motornim vozilom, a od drugih motornim vozilom neke kategorije.

Clan 2
...
31) vozilo je sredstvo koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za kretanje po putu,
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove,
33) motorno vozilo je vozilo koje se pokreće snagom sopstvenog motora, koje je po konstrukciji, uređajima, sklopovima i opremi namenjeno i osposobljeno za prevoz lica, odnosno stvari, za obavljanje radova, odnosno za vuču priključnog vozila, osim šinskih vozila,
...
68) vozač je lice koje na putu upravlja vozilom,

Član 187
Vozač ne sme da upravlja vozilom u saobraćaju na putu niti da počne da upravlja vozilom ako je pod dejstvom alkohola i /ili psihoaktivnih supstanci.
Daklem bilo kojim vozilom, ne samo motornim.
...
Smatraće se da vozač upravlja vozilom u saobraćaju kada je pokrenuo vozilo sa mesta na putu.

Član 338
Zaštitna mera zabrane upravljanja motornim vozilom izriče se kumulativno vozaču za povrede odredbi iz sledećih članova ovog zakona:
...
54) člana 187. stav 2. - u trajanju od najmanje šest meseci za vozača pod dejstvom psihoaktivnih supstanci,
55) člana 187. st. 2. i 4. - u trajanju od najmanje tri meseca kazniće se lice u stanju srednje alkoholisanosti,
56) člana 187. st. 2. i 4. - u trajanju od najmanje šest meseci za lica u stanju teške alkoholisanosti,
57) člana 187. st. 2. i 4. - u trajanju od najmanje osam meseci za lice u stanju veoma teške alkoholisanosti,


Povratak na “Ostala oprema”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost