Prevozno sredstvo po terenu

Moderator: Hobo

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Pet Apr 27, 2018 9:15 am

Jimny je ozbiljan mali terenac, i za nase uslove u toj cenovnoj klasi nema boljeg. Mali, lagan, okretan... Motoric izuzetno agilan i mnogo vise daje nego sto se po specifikacijama moze zakljuciti, ali zahvaljujuci kratkom prenosu na putu veoma spor. Startan, nabije brzo maksimalnu brzinu, ali spor. I pravi terenac, sa svim odlikama terenca, a za razliku od Nive ima i kakvu-takvu sasiju. Treba obratiti paznju jer postoje neke verzije koje imaju 4x4 samo za meke podloge i male brzine. Stvar kompromisa u nedostatku prave blokade diferencijala. Ovo moze biti problem u voznji uzbrdo asfaltnim krivudavim putevima kad su klizavi, jer ti 4x4 ne znaci mnogo, osim ako bas milis. U principu nije neki nedostatak, jer oni pravi terenci koji imaju bas pravi terenski pogon kostaju dosta vise, ili su starudija, a uglavnom su veci i tezi, pa se ta prednost gubi. I nije uopste toliki los za voznju po putu, osim sto je spor i na auto putu dosadan. Kad kazem spor, mislim samo na krajnju brzinu, inace odlicno poteze. Kad prvi put sednes u njega, imas osecaj da ce se prevrnuti u prvoj krivini, ali vrlo brzo skontas da je to samo trip zbog velike visine i malih dimenzija, a u stvari se sasvim pristojno ponasa.
Kada sam pre par godina kupovao poslednje vozilo za voznju van puta, on mi je bio prvi izbor. U planu je bilo vozilo i za voznju do 200-300km sa krajnjim ciljem voznje van puta, za mene, suprugu, malog psa i stvari za par dana. Kasnije sam morao da napravim kompromis zbog potrebe za razvozenjem glomazne familije do aerodroma i nazad, pa sam uzeo Scenic RX4 koji je sve po malo i nije nista. Kad familija obezbedi vozilo za svoje potrebe, moj prvi potez ce biti nabavka Jimny-ja.

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2357
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Pet Apr 27, 2018 10:39 am

Nikad nisam naišao na komentare koliko Samurai ili Jimny troše. Zna li neko?
Pomenuti pogon je napravljen da ide na zadnju osovinu. U vožnji se može uključiti i prednji pogon. Postoji i 4WD L (redukovan prenos) koji se uključuje u mirovanju. Kao što kažeš, u tom cenovnom rangu vrlo dobar pogon. Auto je mali i lagan, nije za silovanje ni vuču tereta. Takav pogon je dovoljan za naše potrebe, uz odgovarajuće gume.
Lada 4x4 (ime Niva je prodato Chevroletu) je stvar prošlosti i javnih nabavki. Ima lep oblik i ergonomiju, ali nije pouzdana ni otporna.
To3a je postao matoran koji izbegava hodanje. :-)
Живи и пусти друге да живе!

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Pet Apr 27, 2018 11:32 am

Zbog takvog prenosa, potrosnja kod oba je jako relativna. Samuraja sam imao, a Jimny(1.3 benzin) sam vozio jednu dugu relaciju po putu i nesto malo van puta, ali po pitanju potrosnje za oba vazi isto. Kad se vozi na vrh gasa, trosi jako malo ali voznja moze biti dosadna na putu. Cim se malo pipne po gasu, vec je u visokim obrtajima i potrosnja drasticno skace. Svi resursi su baceni na snagu, i moze se voziti na malim obrtajima van puta a da voznja bude zabavna i potrosnja mala. Ja sam imao tu (ne)srecu da sam morao da vozim Jimny-ja prilicno dugo auto putem, i vec na 80 je prilicno bucan i primetno je da je blizu gornjoj granici, a potrosnja je abnormalna. Meni je bilo zao da ga vozim preko 100, jer tad kuka iz sveg glasa :D Tad verovatno trosi 12-13 litara, mozda i vise. Jednostavno nije pravljen za to. Kad se sidje sa auto puta, onda za cas napucas u visi stepen i tako ga teras na malim obrtajima. Izbegavas neku ostriju voznju i cesto saltovanje, a on i nema potrebe za tim, i tad malo trosi. Eto moze se reci da se potrosnja krece u rasponu od 4 do 15, i to ne zavisi od uslova voznje vec od nacina. Inace deluje da moze povuci osrednji voz, ali ta snaga je pre svega za potrebe savladavanja uspona i zvahne voznje van puta.

benz
moderator
Postovi: 564
Pridružio se: Pet Okt 22, 2010 5:41 pm
Lokacija: 38. blok

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod benz » Ned Apr 29, 2018 1:05 am

t03a napisao:
BR_ napisao:Mislim, posao bi završio i neki traktor ali ovo je čini mi se ipak bolje. U obzir je dolazila i Niva ali sam se naslusao raznih horor priča :mrgreen:


Kupi Pinina, može i na rate do proleća! :D

Korisnikov avatar
t03a
Postovi: 2517
Pridružio se: Uto Mar 27, 2012 9:41 am

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod t03a » Uto Maj 01, 2018 4:05 pm

benz napisao:
Kupi Pinina, može i na rate do proleća! :D


'oću čim ugrade plin :)
scio me nihil scire
ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα hèn oîda hóti oudèn oîda
Tout ce que je sais c'est que je ne sais rien
I know that I know nothing

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Uto Maj 01, 2018 9:56 pm

Onda ce da se zove Plinin

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Sub Maj 05, 2018 3:12 pm

U poslednje vreme sve vise razmisljam i nabavci elektricnog bicikla kao prevoznog sredstva van puta. Osnovni razlog je to sto mogu da ga ubacim u gepek ili na krovni nosac, i ponesem sa sobom gde god da krenem, a tamo gde stignem imam na raspolaganju ekonomicno/ekolosko prevozno sredstvo, kojim za krace vreme mogu da predjem veci put... Eventualno skoknuti do prodavnice, lokalne birtije, negde gde cu popiti par casica/flasica a da ne moram da se plasim pandura u povratku :D E sad... problem je sta kupiti? Po forumima koji se bave ovom tematikom, sve se svodi na prepucavanje ljubitelja klasicnih bicikala i elektricnih, gde su ovi prvi uglavnom neprijatni i nasrtljivi, a ovi drugi su u glavnom zainteresovani za neku dz voznju po gradu, do posla... I sva prica se vrti oko toga. Recenzije na Youtube... Ko to vise gleda? Marketing i samo marketing. Mene konkretno zanima: kolika mi je snaga dovoljna za solidno pentranje po brdima, uz zadrzavanje kolike-tolike autonomije? Siguran sam da bi mi motor od 1kw bio sasvim dovoljan, ali to je 48V i minimum 20Ah, sto je i sa DIY baterijama preskupo i tesko. Zapravo, trebalo bi mi 100 komada 18650 baterija, sto bi uveliko premasilo cenu celog kita za konverziju i dodalo preko 10 kila. 500W bi bilo mnogo lakse napojiti strujim, ali nisam siguran koliko je to sposobno za savladavanje uspona? Naravno, u pojedinim situacijama bih celom sklopu rado dodao i ovu moju konjsku snagu, ali ne bih da se moja elektricna offroad avantura svede na guranje nekog loma. Varijante sa asistencijom koje uslovljavaju okretanje pedala me ne zanimaju, samo gas :D Ne bezim od toga da po neki put okrenem pedale (i ako nisam od osnovne), ali ne zelim da mi to bude uslov. Da li neko od prisutnih ima iskustva sa ovim spravama?

Korisnikov avatar
gray_wolf
Postovi: 803
Pridružio se: Sre Feb 01, 2012 6:23 pm
Lokacija: salaš

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod gray_wolf » Sub Maj 05, 2018 4:04 pm

Купи коња!

DeMM
Postovi: 225
Pridružio se: Pet Avg 28, 2015 8:48 pm

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod DeMM » Sub Maj 05, 2018 5:26 pm

Bi drage volje kad bih mogao da ga stavim u gepek ili na krovni nosac :D

Korisnikov avatar
veselibajker
Postovi: 2357
Pridružio se: Čet Mar 22, 2012 12:24 pm
Lokacija: Beograd

Re: Prevozno sredstvo po terenu

Postod veselibajker » Sub Maj 05, 2018 6:41 pm

Po opisu tvojih potreba, ipak je motor bolje rešenje. Nisam ljubitelj ni pristalica električnih bicikala, ali oni imaju smisla za one koji idu na posao, a neće da se oznoje, za ravne gradove, za veće kilometraže i za ispomoć starijim biciklistima na blagim usponima kad ne mogu da pedaliraju.
U našem okruženju još nisu zaživeli e-bajkovi zbog cene. Ono što sam video uživo na Bjelašnici ima glup prenos. Kad ostaneš bez struje imaš samo jedan lančanik napred.
Ko nema snage za čisto pedaliranje ili nije više stabilan na motoru, definitivno treba da se drži 4 točka. Ili više.
Живи и пусти друге да живе!


Povratak na “Ostala oprema”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost