Bicikl van asfalta

Moderator: StepenWolf

Korisnikov avatar
Pathfinder
Postovi: 1835
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 1:13 pm
Lokacija: Močvara

Bicikl van asfalta

Postod Pathfinder » Sre Jul 18, 2012 3:26 pm

Ne pričasmo nikad čini mi se o dvotočkaša jednokonjske snage u outdoors aktivnostima.
Dok ne probam konja, za mene je biciklo kralj u svim situacijama kada treba prevaliti mali do srednju distancu po dosadnom asfaltu pre nego se dovati priroda, ili se želi u jednom danu obići više nego što je moguće na dve noge a da je opet zdravo, da je tiho pa se ne plaši divlji svet, kada se ide i vraća istim putem (što je za mene smrtno dosadno peške).
Ja koristim najobičniji generički mtb sa škripavim amortizerima što možda objašnjava moje česte susrete sa ljisicama.
Neko je u predstavljanju pomenuo da tera točak čini mi se, pa aj da razmenjujemo iskustva ako ih ima.
What is steel compared to the hand that wields it?

jugins

Re: Bicikl van asfalta

Postod jugins » Sre Jul 18, 2012 7:01 pm

Voznja bicikla asfaltom je neophodna da bi se stiglo do sume, sramota bi bilo da neko vozi bicikl autom do sume-moje misljenje ali ako neko voli . Kad se stigne do sume; spoljna temperatura osetno opadne jos ako u sumici piri vetric :); tu je zatim ptica poj... ; uzbrdo voziti sumom je teze nego asfaltom ali moja teznja je pre popeti se zemljom pre nego asfaltom - temperatura je presudan faktor; nizbrdo oprezno netreba preterivati i izazivati pad; kaciga obavezna - trenutno koristim drugu jer je prva slomljena pri padu + potres mozga (!).
Voznja sumom je zanimljivija jer isti put nemora da bude isti kao prosli npr.: padne kisa izloka put, zatim prodje neko traktorom pa jos utisne "vagase - kolotrage", sumari seku sumu a ne ociste granje sa puta, put se retko koristi pa zaraste itd.
Neko ne voli da vozi po sumi (van asfalta) OK, bitno je da vozi. Biciklom se prelazi duza distanca nego pesacenjem za isto vrame, samim tim vise se moze videti, manje energije se trosi...
Licno ne nosim stvari u voznju koje mi nisu potrebne, ako je neko kampovanje u jedno vozilo se smeste potrepstine radi prevoza. Nisu svi raspolozeni da voze bicikl a isli bi na kampovanje, ovako svima dobro.
Voznje na kojima sam bio bile su po Fruskoj Gori, ona je najbliza meni, drustvo koje ima zelju da vozi po drugim terenima jeste slozno nego uskladiti termin odlaska je najveci problem.

Korisnikov avatar
Pathfinder
Postovi: 1835
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 1:13 pm
Lokacija: Močvara

Re: Bicikl van asfalta

Postod Pathfinder » Sre Jul 18, 2012 7:09 pm

Kako si tresnuo lobanju, na nekoj nizbrdici?

Jedan od minusa koje sam zaboravio je da ako je put zahtevan tipa uski šumski čovek mora da se usresredi na stazu pa može da propusti štošta lepog kraj puta.

U ravnici nemam taj problem, pa se okolina skenira skoro jednako dobro kao pri pešačenju.


Još nisam probao, a voleo bih, da natakarim nešto opreme, odvezem se bajkom negde i prenoćim.
What is steel compared to the hand that wields it?

jugins

Re: Bicikl van asfalta

Postod jugins » Sre Jul 18, 2012 7:17 pm

Nizbrdo, blaga krivina u desno ali nepregledna, asfalt ne bas ravan. Nesecam se pada.
Na sumskom puticu vrebaju: neravnine, korenje, posebno opasni mali panjevi na samoj stazi viine 10tak santimetara...
Kaciga obavezna.

Korisnikov avatar
StepenWolf
moderator
Postovi: 2440
Pridružio se: Pet Okt 22, 2010 8:34 pm
Lokacija: kafanče u benzovom bloku

Re: Bicikl van asfalta

Postod StepenWolf » Sre Jul 18, 2012 9:51 pm

Uf, dobra tema ima ovde štošta da se kaže :handgestures-thumbupleft:
Jedan od minusa koje sam zaboravio je da ako je put zahtevan tipa uski šumski čovek mora da se usresredi na stazu pa može da propusti štošta lepog kraj puta

Istina kao da je dan beo a noć tamna.
Tada radari treba da rade za zdravlje a ne za gušt :mrgreen:

Korisnikov avatar
Pathfinder
Postovi: 1835
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 1:13 pm
Lokacija: Močvara

Re: Bicikl van asfalta

Postod Pathfinder » Čet Jul 19, 2012 10:28 am

Evo kako to može da izgleda kod mene :dance:
Slika
PS. Kad bih sad uzimao biciklo za offroad nikada ne bih birao ovaj sa srednjim amortizerom niti bi bilo kome drugom preporučio. Ako na primer prođem kroz neku rupu i amortizer cimne na dole može ladno da se desi da mi stopalo zakači zemlju koliko se osovina pedala približi podlozi. A i škripi do džadža.
What is steel compared to the hand that wields it?

jugins

Re: Bicikl van asfalta

Postod jugins » Pet Jul 20, 2012 10:00 am

Nezadovoljstvo koje se javlja prilikom voznje bicikla sa zadnjim amortizerom je izazvano radnim karakteristikama (kvalitetom) samog amortizera i konstruktivnim resenenjem zgloba zadnje viljuske na ramu bicikla. Neizbezno je "koliko novca toliko i muzike".
Koristim bicikl bez zadnjeg amortizera, razlog je manje pokretnih delova - jednostavnije odrzavanje, servisiranje.
Udobnost voznje na biciklu sa zadnjim amortizerom je moguca ako je amortizer valjan http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=rear%20shocks&CategoryIDs=112na ovoj stranici se nalaze modeli zadnjeg amortizera sa cenama. Cena najjeftinijeg amortizera na ovoj stranici je 70£, najskuplji je 400£. Verujte ima i skupljih.
Da ne duzim, treba birati bicikl spram mogucnosti vozaca, terena po kojem ce se voziti, netreba uvek insistirati na zadnjem amortizeru osim ako neces da potrosis vise novca ("koliko novca toliko i muzike").
Moje misljenje, voznja bicikla sa prednjim amortizerom pruza dovoljno udobnosti pri voznji i dozvoljava kretanje neravnim terenom, naravno uz solidan prednji amortizer.

Korisnikov avatar
Pathfinder
Postovi: 1835
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 1:13 pm
Lokacija: Močvara

Re: Bicikl van asfalta

Postod Pathfinder » Pet Jul 20, 2012 10:07 am

Tvoje iskustvo kaže šta na temu prednosti točka od 28" u odnosu na standardniji 26"?
What is steel compared to the hand that wields it?

jugins

Re: Bicikl van asfalta

Postod jugins » Pet Jul 20, 2012 6:59 pm

Tocak 26" i 28" su podjednako standardni, ali.
26" je do nedavno bio standardan za planinske bicikle. pojavio se zatim 29", lakse kretanje uzbrdo, smanjena manevarska sposobnost nizbrdo. Nije ni tu kraj, najnoviji standard je 27.5", sredina, ovakav tocak firma "SCOTT" uvodi u redovnu ponudu na svojim biciklovima (2013).
28" je tocak za drumske, gradske, "treking" biciklove.
Prednosti nema u korist ni jednog, vazna je namena bicikla, asfalt ili zamlja - suma.
Licno koristim tj. vozim 26", vozim bicikl iz zadovoljstva.
Za voznju van asfalta preporucio bi 26" (opet to je moje misljenje).
Bez obzira za koju velicinu tocka da se odluci, bitno je voziti (nepisano pravilo je: 26" (29"; 27.5") planinski bicikl).

Korisnikov avatar
Pathfinder
Postovi: 1835
Pridružio se: Pon Jun 13, 2011 1:13 pm
Lokacija: Močvara

Re: Bicikl van asfalta

Postod Pathfinder » Pet Jul 20, 2012 7:45 pm

Zašto sam pitao: drugar često ide na ture od 80-100km, dnevne, 80% je beton i lakši putevi tipa tucanik, dobar zemljani, i veli da bi mu bilo lakše da su mu točkovi veći.
What is steel compared to the hand that wields it?


Povratak na “Outdoors aktivnosti”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost